بازاریابی و سیر تکاملی بازاریابی در ایران و جهان

مقاله و تحقیق های رشته بازاریابی

بازاریابی و سیر تکاملی بازاریابی در ایران و جهان

مقاله و تحقیق های رشته بازاریابی

بازاریابی خدمات

بازاریابی خدمات

بازاریابی یعنی مدیریت بازارها به شکلی که منجر به ارتباط سودآوری با مشتری شود. به هر حال، ایجاد این ارتباطات نیاز به تلاش دارد. فروشندگان باید به جستجوی خریداران بپردازند، نیازهای آنها را شناسایی کنند، پیشنهادهای بازاریابی خوبی طراحی کنند، قیمت را مشخص کنند، به آنها اطلاع بدهند، انبار کنند و تحویل دهند. کارهایی مثل توسعه محصول، تحقیقات، ارتباطات، توزیع، قیمت گذاری و خدمات رسانی، فعالیتهای اصلی بازاریابی می باشند.

آمیخته بازاریابی مجموعه ای ازابزارهای قابل کنترل بازاریابی است که سازمان  آنهارادرهم می آمیزدتاپاسخگوی بازارهدف باشد ودربرگیرنده همه کارهایی است که سازمان می تواندانجام دهدتابرمیزان تقاضا (برای محصولاتش) اثربگذارد(Helmand Gritsch,2014). در واقع منظور ازآمیخته این است که بین این اجزاء می بایست یک نگرش سیستمی وهماهنگ برقرار باشد تا بتوانند در تاثیرگذاری ومتقاعدسازی مشتریان مؤثرباشند.به عبارتی،محصول مناسب باقیمت مناسب ازنظرمشتریان باتوزیع مناسب وبه کارگیری شیوه های ارتباطی مناسب همگی باهم عمل می کنند.

در واقع مدیران بازاریابی بایدیک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان وایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند(دویلی، ۱۹۹۵). برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع،توزیع، کارکنان، امکانات و دارائیهای فیزیکی، مدیرت باجه یا فرآیند و بهره وری و کیفیت خدمات تشکیل می‌شود.اینها که به آمیخته بازاریابی خدمات۸P معروفند، مهمترین نوع بخشهایی هستندکه مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش وسودآوری، منابع شرکت را به آنها تخصیص می‌دهند (Keramati et al., 2012).

 

واژه های کلیدی: بازاریابی، مدیریت بازاریابی، آمیخته بازاریابی، بازار یابی خدمات، آمیخته بازاریابی خدمات، مدیریت  بازاریابی خدمات

جهت دانلود متن کامل مقاله بازاریابی خدمات کلیک نمایید