-
هوش فرهنگی
شنبه 8 تیر 1398 14:14
هوش فرهنگی بهترین تشریح کننده این توانایی را می توان سازه جدید و جامع هوش فرهنگی دانست که تمامی جنبه های مورد نیاز برای فعالیت اثربخش در موقعیت های فرهنگی متنوع را در بر می گیرد. رهبران جهانی هنگامی می توانند در این فرآیند نقش آفرینی کرده و حرکت جهانی شدن را تسریع و تسهیل نمایند که قادر باشند با نفوذ در دل و جان...
-
فرهنگ سازمانی
شنبه 8 تیر 1398 13:46
فرهنگ سازمانی بین ابعاد فرهنگ سازمانی مانند هماهنگی با تغییر، همسویی اهداف فردی و گروهی، مشتری گرایی، با رفتار منطقی معلمان تربیت بدنی ارتباط معنادار مثبتی وجود دارد ولیکن با کار گروهی هماهنگ، قدرت فرهنگ سازمانی همبستگی معناداری نداشته است. بین ابعاد فرهنگ سازمانی مانند هماهنگی با تغییر، همسویی اهداف فردی و گروهی، کار...
-
آیات شرّ در قرآن کریم
شنبه 8 تیر 1398 09:44
سری اول مقاله و تحقیق و پایان نامه دانشجویی به صورت فایل ورد آماده گردید . مقالات مربوطه دارای منابع معتبر می باشد . جهت دنلود متن کامل مقالات بر روی لینک های زیر کلیک نمایید مقاله درباره آیات شرّ در قرآن کریم مقاله درباره تعهد سازمانی مقاله درباره ارزیابی عملکرد مقاله درباره دولت الکترونیک مقاله درباره مسیر شغلی...
-
هوش سازمانی
جمعه 7 تیر 1398 14:26
هوش سازمانی در این مقاله به بررسی تاثیر هوش سازمانی بر یادگیری سازمانی پرداخته شده است. سازمانی، مثبت و معنادار استهدف این پژوهش، تبیین چارچوب علمی و ارائۀ راهکارهای کاربردی انعطافپذیری منابع انسانی دانشگاه تبریز، مبتنی بر هوش سازمانی است. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامۀ هوش سازمانی آلبرشت و پرسشنامۀ انعطافپذیری...
-
مدیریت دانش
دوشنبه 3 تیر 1398 18:25
مدیریت دانش امروزه دانش و سرمایههای فکری سازمانها یکی از مزیتهای اصلی رقابت محسوب میشود و میتوان اذعان داشت که دانش، قلب اقتصاد جهانی است و این امر مستلزم شناسایی عوامل کلیدی موفقیت و اقدام عملی برمبنای این عوامل تاثیر گذار در مراحل مختلف طراحی و استقرار سیستم مدیریت دانش است. از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری...
-
مزیت رقابتی
یکشنبه 2 تیر 1398 17:04
مزیت رقابتی هدف پژوهش حاضر تحلیل تاثیر شبکههای کسب وکار بر مزیت رقابتی پایدار با توجه به متغیرهای میانجی و تعدیل گر در شرکتهای مستقر در پارکهای علم و فناوری کشور است. به هر حال، کاستیهای تیوریهای مزیت رقابتی سبب جهت گیریهای جدید شده است، بهطوری که در حال حاضر، تیوری مزیت رقابتی به ترکیب دیدگاهها و...
-
رسانه
دوشنبه 27 خرداد 1398 15:26
دانش جدید و میان رشتهای فلسفه رسانه ( Media Philosophy) حدود ده سال است که در کشورهایی از قبیل آلمان، و آمریکا مورد توجه محققان علوم فلسفی، اجتماعی و ارتباطات قرار گرفته است. اینکه این دانش خود از میان رشته ها و علوم دیگر به طور طبیعی متولد شده و یا به تلقیح برخی علوم با یکدیگر با انتظارات معینی به وجود آمده است،...
-
تاثیر ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی بر کارکنان
شنبه 25 خرداد 1398 18:08
نیروی انسانی هر سازمان منبع گرانبهای آن سازمان است که میتواند آن را در راستای نیل به اهدافش یاری نماید. که اهمیت وظیفه بیشترین تاثیر و وجود بازخورد در شغل کارکنان کمترین تاثیر را بر میزان تعهد سازمانی کارکنان دارد. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر ویژگیهای فردی و رضایت شغلی بر تعهد سازمانی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی...
-
تاثیر شیوه های تربیتی خانواده بر تاب آوری فرزندان
جمعه 24 خرداد 1398 20:13
همچنین بین شیوه فرزندپروری مقتدرانه با شادکامی و تاب آوری دانش آموزان رابطه معنادار وجود داشت. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر( ١۹۹١ )، مقیاس تاب آوری کانر و دیویسون( ۲۰۰۳) و پرسشنامه تمایزیافتگی اسکورون( ۲۰۰۰) بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین میزان امید به زندگی، تاب آوری و...
-
اکراه در قتل
جمعه 24 خرداد 1398 14:08
برخی از فقها ازجمله مرحوم خویی در مبانی تمکله المنحاج در رابطه با قصاص مکره شک نموده و به جواز قتل حکم کردهاند و فرمودهاند چنانچه مکره بر قتل مرتکب قتل گردد مستحق قصاص نیست و در این مورد حکم به پرداخت دیه کرده و فرمودهاند در چنین فرضی مکره میتواند مرتکب قتل شود زیرا که امر دایر است بین ارتکاب قتل( حرام) یا ترک...
-
معنویت در محیط کار
سهشنبه 21 خرداد 1398 15:09
معنویت در محیط کار دنیای غرب که در چهارصد سال گذشته سعی در جدایی امور دنیوی و معنوی داشته است، اکنون در جست و جوی یکپارچگی آنهاست. با توجه به تنوع دیدگاهها درباره معنویت، در ادبیات، معنویت در محیط کار با رویکردهای مختلفی بررسی شده است که سه رویکرد اصلی عبارتند از: ?. رویکرد دینی که معنویت را در پیروی از دستورات...
-
ویژگی های فرهنگ سازمانی
دوشنبه 20 خرداد 1398 23:11
ویژگی های فرهنگ سازمانی یکی از مهمترین عوامل درونی سازمان، فرهنگ و فضای آن سازمان است که از اهمیت ویژهای برخوردار است. اگر سازمان در دو عامل فرهنگ و فضا ضعف داشته باشد، بهطور یقین نمیتواند خود را به حد مطلوب برساند. با استفاده از پرسشنامههای ویزگیهای فرهنگ سازمانی در نمونههای قابل دسترس جامعه آماری این...
-
مدیریت دانش
دوشنبه 20 خرداد 1398 21:59
مدیریت دانش مدیریت دانش ( Knowledge Managment –به اختصار KM) به مدیریت فرایندهای خلق، ذخیره و نگهداری و به اشتراک گذاردن دانش میپردازد؛ که بهطور عمومی باید شامل شناسایی وضعیت موجود، تشخیص، وضوح نیازها و خواستهها و بهبود فرایندهای مورد اثر باشد و به تبع آن پروژههای مدیریت دانش پروژههای بهبود بخشی هستند. در این...
-
انگیزش تحصیلی
دوشنبه 20 خرداد 1398 17:57
انگیزش تحصیلی براساس نتایج حاصل از تجزیه خوشه ای، سه خوشه انگیزشی برای دانشجویان به دست آمد: ۹% در خوشه کمیت پایین( انگیزش درونی و بیرونی پایین و بی انگیزشی بالا )، ۴۶% در کمیت متوسط( سطوح متوسط در سه بعد انگیزشی) و ۴۴% در کمیت بالا( انگیزش درونی و بیرونی بالا و بی انگیزشی پایین) قرار گرفتند. ۰١) >P ). از سویی،...
-
عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد
یکشنبه 19 خرداد 1398 23:02
عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد پس از گذشت چندین سال و در ابتدای تاسیس سازمان ملل متحد، انگلستان تصمیم گرفت که موضوع فلسطین را در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار دهد و پس ازکوشش و پی گیری دراین جهت، قطعنامه ۱۰۶ مجمع عمومی در زمینه موضوع فلسطین تصویب شد که بیان میداشت کمیته ویژهای تشکیل شود و به منطقه برود...
-
جو سازمانی
یکشنبه 19 خرداد 1398 20:49
جو سازمانی جو سازمانی با ابعادی تعیینکننده در سازمان( مانند ساختار سازمانی، ارتباطات، پاداش، تعهد سازمانی، ریسکپذیری و کار گروهی) ازجمله مهمترین عوامل اثرگذار بر نوآوری بهشمار میآید. تحقیق نشان داد اگرچه از میان هفت متغیر جو سازمانی( با بررسی ضرایب معنیداری برای روابط مفروض شده) تنها تاثیر چهار متغیر تعهد...
-
مکتب رئالیسم
جمعه 17 خرداد 1398 22:50
مکتب رئالیسم عمدهترین معیار برای تمایز ریالیست از ایده آلیست، پذیرش جهان مادی و طبیعی به عنوان یک واقعیت غیر قابل کتمان است و اینکه دانشها و ارزش ها، مستقل از ذهن انسان وجود دارند. از اینرو برخی از اندیشمندان، ریالیستها را به واقع گرایان علمی یا طبیعی و عقلانی یا قدیمی تقسیم کردهاند( شفیلد، هری؛ مترجم سرمد،...
-
بازاریابی خدمات
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 00:01
بازاریابی خدمات بازاریابی یعنی مدیریت بازارها به شکلی که منجر به ارتباط سودآوری با مشتری شود. به هر حال، ایجاد این ارتباطات نیاز به تلاش دارد. فروشندگان باید به جستجوی خریداران بپردازند، نیازهای آنها را شناسایی کنند، پیشنهادهای بازاریابی خوبی طراحی کنند، قیمت را مشخص کنند، به آنها اطلاع بدهند، انبار کنند و تحویل دهند....