بازاریابی و سیر تکاملی بازاریابی در ایران و جهان

مقاله و تحقیق های رشته بازاریابی

بازاریابی و سیر تکاملی بازاریابی در ایران و جهان

مقاله و تحقیق های رشته بازاریابی

نیاز سنجی آموزشی

نیاز سنجی

مدیران عالی که در سازمان دولت فعالیت می‌کنند نیز به آموزش نیاز دارند، اما مبانی آموزش آنها، متفاوت از سایر رده‌های مدیریتی است که در سطح سازمان فعالیت می‌کنند.
هدف پژوهش حاضر شناسایی مناسب‌ترین روش نیاز سنجی آموزشی برای سازمان های موجودمی باشد.
برای تجزیه و تحلیل داده‏‌ها از روش‏‌‌های آمار توصیفی و تحلیل محتوا استفاده گردیده شد.
یافته‏‌ها پژوهش نشان داد که در بخش منابع انسانی در سه بعد: موانع اطلاعاتی بعد انتظار وظیفه، موانع اطلاعاتی بعد ماموریت ،موانع اطلاعاتی بعد اطلاعات جاری و در بخش امورمالی در سه بعد: موانع محیطی بعد روش یا رویه عمل، موانع اطلاعاتی بعد ماموریت، موانع اطلاعاتی بعد اطلاعات جاری، مانع وجود داشت.
از آنجایی که این موانع مربوط به بخش مدیریتی بودند نیازهای آموزشی برای این بخش تدوین گردید ارتباط بین نیازهای آموزشی و هدف گذاری آموزشی مشخص شده و اهداف نیازسنجی تشریح شده است .
در ادامه، روشها و الگوهای نیازسنجی معرفی و بهطور مفصل تکنیک مورد بحث مقاله، یعنی تکنیک دلفای Delphi Technique معرفی می‌شود و در پایان مراحل اجرایی تکنیک فوق به منظور راهنمایی کارشناسان ادارات آموزش سازمانها و نیز علاقه مندان امر آموزش مشروحا بررسی می‌شود تا در هنگام برنامه ریزی آموزشی در مرحله نیازسنجی مورد استفاده قرار گیرد .

منبع : مقاله  نیاز سنجی آموزشی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.